IT Total in english

Aktuellt

Christian har ett analyserande öga och letar hela tiden efter möjligheter till förbättringar

Vi förstärker vårt team ytterligare genom att välkomna Christian Gustafsson till vår Servicedesk. Christian kommer att arbeta som 1st Line Agent och han kommer att bidra till vår fortsatta resa genom sina tidigare erfarenheter och kunskaper från både IT- och kundservice. Han kommer med sitt engagemang och vilja att ständigt utveckla och förbättra processer och hantering passa som handen i handsken i vårt team. Vi hälsar honom varmt välkommen till oss!

Hos IT-Total får kunderna svensk och säker IT i framkant levererat av branschens mest engagerade medarbetare och konsulter. Genom att bygga från grunden och lägga extra mycket kärlek på personal, rutiner, processer, lokaler och infrastruktur har vi lagt grunden för att kunder både ska vara säkra och känna sig trygga med oss. 

 

IT-Total_personalbilder_christian-gustafsson

 

Berätta lite om din bakgrund

Jag har jobbat inom FinTech branschen med diverse olika områden, senast med Projektledning och Processägande – där till också mycket dokumentation. Mina tidigare arbeten  har varit fokuserade på kundservice och försäljning.

 

Vad tror du att du kommer kunna bidra med hos IT-Total och vad ser du fram emot i din nya roll hos oss?

Jag kommer att bidra med ett analyserande öga som hela tiden letar efter förbättringspotential i våra processer och hanteringen av kunder och deras ärenden. Inte bara nödvändigtvis hur det hanteras men också effektivisering och automatisering av processer för att underlätta för alla parter. 
Jag brinner lite extra för dokumentering och där tänker jag att även det kommer komma till användning i mitt arbete. Jag har också alltid tyckt att IT och datorer är intressant så ser jag väldigt mycket fram emot att få utveckla mina befintliga kunskaper samt skaffa mig nya inom närliggande ämnen och områden.

 

Berätta lite om dig själv

När jag inte jobbar så hittar du mig antingen i skidbacken eller ute i skogen på en promenad eller springtur. Ja g tycker även om matlagning och kollar på lite för mycket serier.

 

Vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa med mitt jobb är nog variationen, ena dagen är inte den andra lik. An tingen jobbar jag från kontoret eller så sitter jag ute hos kund. Att utvecklingspotentialen är enorm är ett väldigt stort plus i kanten. 

 

Vad var det som lockade dig till att välja IT-Total som ny arbetsgivare?

Från första intervjun så kände jag att IT-Total var en arbetsgivare som passar mig väldigt bra, vi delade värderingar och hade samma mindset. Sen var också möjligheterna för utveckling en stor del av valet. 

 

Vilka är dina bästa tips för att lyckas i din roll?  

1. Visa framfötter och våga fråga – vi har en väldigt bred kunskap här.
2. Försök, fråga och dokumentera – det som inte finns dokumenterat existerar inte. 

 

Är du också intresserad av hur det är att arbeta på IT-Total? På vår karriärsida hittar du intervjuer med våra medarbetare samt våra lediga tjänster!

 

För mer information kontakta: 

Marco Beutelrock, Head of Customer Service, IT-Total 
Mail: marco.beutelrock@it-total.se 

IT-Total

Ett IT-tryggare Sverige IT-Total föddes ur idén av att vara det bästa företaget för kunder, partners och medarbetare. Vår mission är att bidra till ett IT-tryggare Sverige genom att hjälpa svenska företag på vägen till framtidens trygga IT-lösningar. Vi gör det genom att leverera Managerade Tjänster, Konsulting och Produkter inom IT-infrastruktur från Secure Hybrid Cloud till fysiska brandväggar. Tryggt, personligt och Cybersäkert.