IT Total in english

Aktuellt

Rafael Mani förstärker IT-Totals Servicedesk

Rafael kommer med sin gedigna erfarenhet av teknik förstärka IT-Totals Servicedesk. Genom både sin enorma trygghet som person och genom sin breda erfarenhet som är grundat i sitt teknikintresse, kommer han bli en härlig fläkt i teamet han har ett stort intresse för att vilja gruppens bästa. Allt detta kommer direkt att avspegla sig vår förmåga att levererar bästa service till våra kunder säger Marco Beutelrock, Head of Customer Service IT-Total. 

Här följer en intervju med Rafael, där han berättar om sig själv och vad som lockade honom att välja IT-Total som ny arbetsgivare. 

IT-Total_Personal_Rafael Mani_Servicedesk-1

 

Hur kommer det sig att du valde att arbeta med IT?

Jag fick min första dator när jag var nio år, och på den vägen har jag samlat på mig fyrtio års med kunskaper då jag har haft ett stort intresse för IT. Jag har många gymnasierelaterade utbildningar då jag läst in en hel hög med Komvuxkurser och har ett stort intresse för att lära mig nya saker.  

Jag har studerat Teoretisk Filosofi, Svensk och Internationell Politik, Europapolitik och så är jag certifierad Microsoft Certified System Engineer (MCSE). Jag har även en del andra poäng inom området datorer, senast är Microsoft 365 Fundamentals certifieringen.  

 

Vad kommer du kunna bidra med hos IT-Total och vad ser du fram emot i din nya roll hos oss? 

Jag hoppas kunna bidra med mina breda, men inte allt för spetsade kunskaper, vilket ger mig ett perspektiv inom ett större arbetsfält. Jag tror också jag kan bidra med flera potentiella infallsvinklar, vilket kan i lösningsdiskussioner vara hjälpsamt för många kollegor. 

 

Vad var det som lockade dig att välja IT-Total som ny arbetsgivare? 

Det som lockade mig var IT-Totals arbetskultur, att man har goda möjligheter att utvecklas. Jag fick en känsla av att man inte bara kan utvecklas inom exakt det område man är anställd för, man kan även utvecklas och gå upp till mer komplex support om man har intresset för det. Självklart kan man som anställd sitta kvar på den tjänst man från början gick in i, men vill man utvecklas så tror jag IT-Total ser möjligheten och vill stötta en på resan.  

Något jag direkt insåg när jag kom hit till IT-Total var att det märks att man vill satsa på sin personal. Valet var också givet när jag fick höra om de trevliga arbetskollegorna som finns här och tydligheten i företagets motivering och uppmuntran till att aktivt peppa till personalens utveckling säger Rafael, 2nd Line Agent på IT-Total. 

 

Just nu ser vi ett behov av att utöka vår organisation – det innebär att det kanske finns möjlighet även för dig att jobba hos oss!  

Läs mer på våra lediga tjänster här!   

 

Ta del av hur några av våra kollegor från olika delar av vår verksamheten tycker att det är att jobba på IT-Total.

Medarbetare berättar

 

För mer information kontakta:  

Marco Beutelrock, Head Customer Service, IT-Total.  
Tel: +46 73-522 73 89 
Mail: marco.beutelrock@it-total.se  

IT-Total

På IT-Total brinner vi för att hjälpa medelstora och stora företag med en säkrare digitaliseringsresa. Vi gör det genom att leverera Managerade Tjänster, Konsulting och Produkter inom IT-infrastruktur från Secure Hybrid Cloud till fysiska brandväggar. Tryggt, personligt och Cybersäkert. Alla anställda är säkerhetsprövade och finns i säkerhetsklassade lokaler och datahallar. Vi kan erbjuda svensk leverans.